ORTODONTİK DİŞ TEDAVİLERİ

Erken Dönem Ortodontik Tedaviler

• Genişletme Aygıtları

Üst veya alt çenede darlık olduğu durumlarda kullanılan apareylerdir.

• Erken Dönem Sabit Ortodontik Tedaviler

Erken dönem de ön bölgede oluşabilen çapraşıklıkların kısa sürede düzeltilmesini sağlayan ortodontik tedavi seçeneğidir.

Sabit Ortodontik Tedaviler

• Metal Braketler

Metal braketlerler(diş teli), diş telleri arasında en çok bilinen ve  birçok hastanın tercih ettiği braket türüdür. Metal olduğu için fark edilebilen braketler istenildiği zaman çıkarılamadığından  kişinin tel taktırma kararını bu durumu göz önünde bulundurarak vermesi gerekir.

• Porselen Braketler

Porselen diş telleri ya da bir diğer adıyla estetik diş teli, metal diş teline göre daha az görünür olan, ortodontik tedavi çeşididir. Özellikle yetişkinler ve estetik kaygısı olanlar  tarafından tercih edilmektedir. Metal braketlere göre daha hassas olduklarından bakımları özenle ve hassasiyetle yapılmalıdır.

• Lingual Braketler

Lingual ortodonti tedavisi, dişlerdeki pozisyon bozukluklarının ve çapraşıklarının düzeltilmesinde, dişlerin iç kısmına, yani dile bakan (lingual) yüzeyine yapıştırılan braketlerin kullanıldığı yöntemdir. Lingual tedavide en iyi sonuçları elde edebilmek için kişiye özel olarak üretilen braket ve ark tellerinin kullanılması önemlidir.

• Invisalign

Ortodontik tedavilerde gelinen en son teknolojilerden biri olan Invisalign, dişlerinize uygun olacak şekilde size özel olarak yapılmış şeffaf plaklar ile dişlerinizi düzeltmek için uygulanan telsiz ortodontik tedavidir. Dünya genelinde 7 milyon’un üzerinde hasta sayısına sahip olan Invisalign’ın en önemli tercih edilme nedeni ise dişlerinizdeki çapraşıklığı düzeltilirken ortodontik tedavi gördüğünüzün belli olmamasıdır.

Invisalign tedavilerinde hastalardan alınan ölçüler özel tarayıcılar ile bilgisayar ortamına aktarılarak dişlerin 3D modellemesi yapılır. Daha sonra bu modeller üzerindeki dişler özel bir bilgisayar yazılımı yardımı ile hareket ettirilerek bir tedavi öngörüsü oluşturulur. Tedaviyi yapacak hekim bu öngörüde istediği değişiklikleri yaptıktan sonra 3D yazıcılar yardımı ile her diş hareketi safhası için modeller oluşturulur ve  bu modeller üzerine dişleri hareket ettirecek şeffaf plaklar üretilir.

Hastalar bu plakları belirli aralıklarla değiştirerek kullanırlar. Plakların sadece yemeklerde çıkarılması onun dışında günde ortalama 22 saat takılması gerekmektedir.

Tellerin kullanıldığı tedavilere göre en önemli avantajı ağız hijyeninin kolaylıkla sağlanıyor olması ve yeme içmede herhangi bir kısıtlama olmamasıdır.

Ortognatik Cerrahi

Çenelerin aşırı ya da yetersiz gelişimine bağlı problemlerin büyüme gelişim döneminde tedavi edilmediği olgularda ya da iskeletsel problemlerin sadece ortodontik tedavi ile düzeltilemeyeceği şiddetli olgularda  uygulanan tedavi şeklidir.

INVISALIGN