TEMEL DİŞ TEDAVİLERİ

KANAL TEDAVİSİ

Diş çürüğü,dişeti hastalıkları veya travma sonucu pulpanın(diş özü) zarar görüp enfekte olduğu durumlarda uygulanır.

• Kanal Tedavisi Nasıl Uygulanır

Çoğunlukla local anestezi altında uygulanan bu tedavide dişin sinir-damar dokusu çıkarılarak, bu boşluk bakteri ve artıklardan arındırılır. Daha sonraki aşamada özel bir dolgu maddesiyle kçk ucuna kadar doldurulur. Genellikle tek seansta veya 1 hafta ara ile yapılan 2 seansta bitirilen bir tedavidir.

• Kanal Tedavisi Uygulanmış Bir Dişin Ömrü Ne Kadardır

%95 başarı oranına sahip nir tedavidir. Eğer diş tekrar enfekte olmazsa ve çürümesini önleyici tedbirler alınırsa ömür boyu kullanılabilir.

• Kanal Tedavisi Sırasında Ve Sonrasında Ağrı Olur Mu

Yeterli anestezi sağlandığı durumlarda tedavi kesinlikle ağrısızdır. Tedavi sonrasında dişte hafif bir ağrı ve hassasiyet olabilir. Bu durum geçicidir.

DİŞ BEYAZLATMA

Diş beyazlatma işlemi dişlerdeki lekelenme ve sararmaları gidermek amacıyla yapılan bir işlemdir. Özel bir jelle yapılan bu işlemde diş rengi birkaç ton açılabilir.

Bu tedavi 2 şekilde yapılır:

• Ofis Tipi Beyazlatma

Genellikle 2-3 seansta diş yüzeyine uygulanan jellerle, klinik ortamında yapılan beyazlatma şeklidir.

• Ev Tipi Beyazlatma

Hastalarda ölçü alınarak hazırlanan özel plakların içine beyazlatıcı jellerin uygulandığı beyazlatma yöntemidir. Plaklar gün içerisinde veya gece uyurken 4-6 saat süre ile kullanılır. Ortalama 8-10 gün kadar kullanılmalıdır.

ESTETİK KOMPOZİT DOLGULAR

Diş yüzeyindeki mevcut çürüklerin temizlenip beyaz kompozit estetik dolgularla, kaybolmuş diş yapısının geriye konulmasıdır.

BONDING

Bonding diş yüzeyinde herhangi bir aşındırma yapmadan kompozit dolgu maddesinin dişe yapıştırılmasıyla uygulanır.

Dişlerdeki şekil bozuklukları, kırıklar ve boşlukların tek seansta yapılan estetik kompozit dolgularla tedavisidir.

BONDİNG UYGULAMASI